Lektorka představila žákům stavebnici SEVA a vysvětlila, jak se s ní pracuje. Poté děti rozdělila do tří skupin, ve kterých pracovali samostatně i spolu v kolektivu. Ze začátku byly děti spíše zdrženlivé, ale postupně se osmělovaly, motivovaly jedn druhého a s velkým nasazením se pustili do stavění.
Děti si samy zvolily, co budou vytvářet. Vznikly tak nejrůznější modely – židličky, stolky, věže a dokonce i kočárek. Ve skupinové práci pak vznikla například propracovaná loď. Práce s polytechnickou stavebnicí SEVA rozvíjela u dětí jemnou motoriku, prostorovou představivost i schopnost spolupráce.
Tato aktivita podpořila kreativitu, logické myšlení a schopnost hledat řešení. Děti měly možnost si zábavnou formou osvojit základní konstrukční principy, které mohou využít jak ve škole, tak v běžném životě.
Lekce byla inspirativní a ukázala, že i z počáteční nejistoty může vzejít velké nadšení a radost z tvořivé práce.
Zpětná vazba:
Paní učitelka byla s průběhem lekce velmi spokojena a těší se na další projekty v rámci MAP