V rámci lekce se naučili používat Morseovu abecedu, což rozvíjelo jejich schopnost kódovat a dekódovat informace. Práce s geografickými souřadnicemi a mapou je lépe naučila, jak se orientovat v prostoru a používat geografické nástroje. Díky cvičením s hieroglyfy nahlédli do světa egyptského písma a objevili, jak lidé ve starověku pomocí symbolů komunikovali. Tato činnost v rámci lekce podpořila mezipředmětové propojení – dějepis a zeměpis. Nabídla tak žákům prostor pro různé způsoby zapojení – jazykové a badatelské.
Žáci také tvořili modely sarkofágu a mumie z různých textilních materiálů, čímž procvičovali manuální zručnost a poznávali, jak se ve starověkém Egyptě vyráběly předměty. S pomocí křížovky si rozšířili slovní zásobu o egyptské pojmy. Pracovali ve vzájemné spolupráci, kde si procvičili týmovou spolupráci, rozdělení úkolů a pomoc. Díky tomuto propojení a možností vybrat si formu práce, která vyhovuje každému jednotlivci zvlášť, byl podpořen inkluzivní prvek, který podpořil individualizaci. Dále tím vším jako celek byl podpořen rozvoj kulturního povědomí a vzájemné tolerance při týmové práci.
Lekce jim tak přinesla nejen nové znalosti o Egyptě, ale i zkušenost s týmovou prací, kde se setkali s novými spolužáky a učili se organizovat si práci. Navíc při hledání informací na tabletech rozvíjeli i své schopnosti práce s moderní technikou, což jim bude hodit i v dnešním digitálním světě.