Teoretická část:
V úvodní části se žáci seznámili s teoretickými informacemi o využití písku v praxi. Získali nové poznatky o tom, kde se písek nachází, jak vzniká a jaké jsou jeho hlavní složky. Tato část jim pomohla upevnit si své dosavadní znalosti o přírodních materiálech a jejich zpracování.
Praktická část:
V praktické části si žáci osvojili bezpečné používání ostrého nástroje určeného k odlupování vrstev obrázku. Tato činnost vyžadovala nejen jemnou motoriku, kterou si díky pečlivé práci výrazně zlepšili, ale také preciznost při manipulaci s pískem. Při sypání písku na jednotlivé části obrázku žáci prokázali kreativitu a fantazii, když si sami vybírali barevné kombinace. Celý proces pískování je zároveň učil trpělivosti a soustředění, což jsou dovednosti, které jim budou užitečné i v dalších oblastech vzdělávání.
Na závěr proběhla reflexe celé aktivity, kdy žáci měli možnost zhodnotit své výtvory. Všichni vyjádřili spokojenost s výsledky své práce a projevili zájem si tuto činnost v budoucnu znovu vyzkoušet. Žáci i přes LMP dokončili úspěšně práci a velmi si projekt užili.
Zpětná vazba:
Paní učitelka byla s průběhem lekce velmi spokojena. Uvedla, že by tuto aktivitu ráda zařadila do výuky pracovních činností, neboť pískování nabízí žákům možnost nejen rozvíjet technické dovednosti, ale také kreativitu a trpělivost. Byla by ráda za další nabídku projektů a ráda se jich zúčastní.