Teoretická část:
Na začátku hodiny jsem žáky seznámila s informacemi o tom, jak se písek běžně využívá v životě, aby získali nové informace o tom, kde všude se dá písek použít. Tato teoretická část pomohla dětem rozvinout své dosavadní znalosti o tom, jak se dá písek využít.
Praktická část:
V této části lekce jsme s dětmi prošli bezpečnost při používání ostřejšího náčiní, konkrétně párátka, které je určené k odlupování jednotlivých vrstev obrázku. Díky této činnosti si děti rozvinuly motoriku, pečlivost a preciznost při manipulaci s pískem. Díky této hodině jsme v dětech probudili kreativitu a také fantazii, kdy si samy mohly kombinovat různé variace barev na části obrázku. Díky takovéto lekci se děti učily trpělivosti a soustředění, což je důležité do dalších vzdělávacích směrů.
Závěr:
Na konci hodiny měly děti možnost sdělit své dojmy a zhodnotit své obrázky. Z hodiny byly děti nadšené a jejich obrázky se jim velice líbily.
Zpětná vazba od kantorů:
Paní učitelky by rády uvítaly další projekty, protože se jim takové nové aktivity zamlouvají.