Teoretická část:
Na úvod jsem žáky seznámila s tím, jak se písek běžně využívá a také kde. Jedním z cílů bylo, aby děti získaly nové informace o tom, kde všude se dá písek použít. Tato teoretická část pomohla dětem rozvinout své dosavadní znalosti o písku a jeho využití.
Praktická část:
Po úvodu jsme s dětmi prošli bezpečnost při manipulaci s ostrým předmětem, který jsme používali k odlupování jednotlivých vrstev obrázku. Díky této zkušenosti si děti rozvinuly pečlivost, motoriku a také preciznost při práci s pískem. Tato hodina probudila v dětech fantazii a kreativitu, kdy měly příležitost různě kombinovat jednotlivé barvy na různé části obrázku. Na této lekci se děti učily nejen trpělivosti, ale i soustředění, což je nezbytná část do dalších vzdělávacích let.
Závěr:
Na konci hodiny měly děti možnost sdělit své dojmy a zhodnotit své obrázky. Z hodiny byly děti nadšené a jejich obrázky se jim velice líbily.
Zpětná vazba od kantorů:
Paní učitelky by rády uvítaly další projekty, protože se jim takové nové aktivity zamlouvají.