Průběh programu 26.6.24 „lektorování“:
Seznámení s dětmi třídy Berušky. Ukázka nástrojů a vysvětlení, jak se s nimi zachází. Každý ukázal jak jeho nástroj – zvířátko hraje
Následovaly aktivity dle připraveného projektu.
Pohádka – lektor četl pohádku a děti na daný symbol zahrály na nástroj
Boomwhacker – děti si zahrály samostatně, potom lektor s dětmi zopakoval barvy, po seznámení s nástrojem lektor ukazoval barvy – noty a děti s danou barvou nástroje zahrály na nástroj.
Po nácviku barev lektor ukázal notovou soustavu písničky Kočka leze dírou, ukazoval dětem danou notu a děti hrály.
Volné hraní na Boomwhacker – děti volně hrály
Děti si lehly na koberec a lektor četl pohádku, kterou doplňoval hrou na nástroje – zvířátka. Děti relaxovaly.
Shrnutí – lektor pokládal dětem otázky, jak se jim hry líbily, co se jim líbilo nejvíce a zda by chtěly ještě příště nástroje půjčit.
Zápis, shrnutí:
Dětem se aktivity velice líbily a přály by si opět nástroje zapůjčit.
Paní učitelka byla spokojená a ráda by v budoucnu nástroje zapůjčila.
Průběh programu 27.6.24 „lektorování“:
Seznámení s dětmi třídy Žabičky. Ukázka nástrojů a vysvětlení, jak se s nimi zachází. Každý ukázal jak jeho nástroj – zvířátko hraje.
Následovaly aktivity dle připraveného projektu.
Pohádka – lektor četl pohádku a děti na daný symbol zahrály na nástroj.
Boomwhacker – děti si zahrály samostatně, potom lektor s dětmi zopakoval barvy, po seznámení s nástrojem lektor ukazoval barvy – noty a děti s danou barvou nástroje zahrály na nástroj.
Po nácviku barev lektor ukázal notovou soustavu písničky Kočka leze dírou, ukazoval dětem danou notu a děti hrály.
Doprovod na boomwhacker oblíbenou písničku dětí. Děti zpívaly a hrály do rytmu písničky.
Děti si opět vypůjčily zvířátka a hrály hru: Děti zavřely oči a lektor vždy jedno dítě pohladil po vlasech. To dítě zahrálo na zvířátko a ostatní hádaly, jaké zvíře daný zvuk vydalo.
Děti si lehly na koberec a lektor četl pohádku, kterou doplňoval hrou na nástroje – zvířátka. Děti relaxovaly.
Shrnutí – lektor pokládal dětem otázky, jak se jim hry líbily, co se jim líbilo nejvíce a zda by chtěly ještě příště nástroje půjčit.
Zápis, shrnutí:
Dětem i paním učitelkám se aktivity velmi líbily. Paní učitelky chtějí dále využívat projekt zapůjčování pomůcek, do této chvíle se k nim informace o tomto projektu nedostala, což je mrzelo. Domluvily se tedy s lektorem na další spolupráci.