Program jednání:
1. Zahájení, úvodní slovo
2. Projektová část – naplňování cílů a opatření SR MAP a další úkoly
3. Bc. David Šebesta - OP Spravedlivá transformace, Grantové výzvy
4. Andrea Nipauerová - aktuální informace z operačního programu IROP, výzvy MAS Vladař, IROP a aktualizace strategického rámce MAP4
5. Různé, diskuse
Průběh jednání pracovní skupiny:
Ad. 1
Na začátku setkání Mgr. Zárybnický všechny přítomné přivítal na pracovní skupině a seznámil je s programem jednání.
Ad. 2
V tomto bodě programu se stručně připomnělo naplňování cílů a opatření SR MAP a další úkoly.
Ad. 3
V rámci tohoto tématu seznámil koordinátor přípravy projektů David Šebesta s informacemi o aktuálních výzvách a dotačních možnostech (např. OP Spravedlivá transformace, Grantové výzvy atd.). David – přidat Čeps
Ad. 4
Následně předal slovo kolegyni Nipauerové, která seznámila přítomné členy PS s úkoly PS v rámci projektu MPA4 a detailněji je seznámila s očekávanými výstupy pro projektu. Členům bude zaslána tabulka investičních záměrů a následně bude zpracován návrh financování jednotlivých záměrů.
Dále podala aktuální informace z operačního programu IROP, výzvy MAS Vladař, IROP a aktualizace strategického rámce MAP4.
IROP
Manažerka IROP, p. Andrea Nipauerová, přednesla další informace o aktuálních výzvách v operačním programu IROP a nadcházejících možnostech financování přes MAS Vladař. Dále řešila vazbu na současně probíhající aktualizaci strategického rámce a nutnost spolupráce zapojených partnerů (školy, školky, ZUŠ, organizace zabývající se vzděláváním a další), tudíž jaké jsou plány a vize „projektového záměru“, co by potřebovali jednotlivé školy v regionu financovat. Dále informovala o znovu vyhlášení výzvy pro mateřské
školy, zhruba září / říjen 2024, bližší informace budou zaslány v rámci MAP4 a územního řešení čerpání dotace v rámci MAS Vladař partnerům mailem.
Zapojení PS financování do spolupráce a hledání finančních zdrojů
Manažerka projektu, p. Nipauerová, přednesla potřebné informace, které se týkají další spolupráce se členy PS pro financování, kdy máme také za úkol ve spolupráci se zástupci MAP hledat zdroje financování. Bylo tedy řešeno, aby se paní ředitelky / páni ředitelé podívali, zda nějaký projekt nerealizovali sami na škole (dle poslední aktualizace SR – tabulka záměrů, která bude zaslána mailem) případně vytipovali další zdroje a možnosti financování, které jsou dostupné v rámci ČR jako je například IROP, Národní plán obnovy, MŠMT a
další, které mají například i z doslechu od svých kolegyň / kolegů. Bylo by vhodné například i řešit, co lze financovat z pomocí zřizovatele. Víme, že zřizovatel je silný partner již v tom, že pomáhá školám / školkám / subjektům zapojeným do oboru vzdělávání běžným spolufinancováním základních potřeb v běžném provozu a výuky, kdy momentálně řeší i současné možnosti spolufinancováním mezer, které způsobilo MŠMT, a to s vazbou na rozpočtové škrty, kdy se to týká hlavně běžných provozů (jídelny, zaměstnanci, družiny a
další), dále pomáhá s případným předfinancováním a spoluúčastí v rámci dotačních titulů. V rámci možností spolufinancování celkového rozvoje a podpory vzdělávání ve svém území je a bude náročné a pro menší obce mnohdy nereálné, kdy tuto úlohu by mělo ze své pozice řešit především ministerstvo školství, jako patron, který má na starosti celkový rozvoj a podporu kvalitního vzdělávání v rámci celé České republiky. I přesto, zkusme se zamyslet, zda by zřizovatelé měli nějaké další možnosti, kde pomoci s financováním menších, tzv. měkkých projektů.
Ad. 5
V rámci diskuse se řešilo např. možnost čerpání z OP Spravedlivá transformace, resp. možnost čerpání i pro školy nezapojené do projektu NPO.
Dále si diskutovaly potenciální pomůcky pro zakoupení v území s tím, že RT MAP bude rád za podněty z území.
Odkaz na katalog pomůcek: https://www.vzdelavani-kadansko.cz/pomucky.php
Setkání proběhlo v přátelské atmosféře a bylo přínosné.