Teoretická část:
Na úvod hodiny jsem s žáky rozvinula téma o písku jako takovém a jeho využití. Žáci získali informace o tom, kde všude se dá písek využít a k čemu lze použít. Například ve stavebnictví (beton), sklářství (sklo).
Praktická část:
V další části hodiny, tedy v praktické, jsem jako první s dětmi prošla bezpečnost, protože jsme používali ostrý nástroj, konkrétně párátko, které je určené k odlupování jednotlivých vrstev obrázku. Děti rozvinuly motoriku, pečlivost a preciznost při manipulaci s pískem. Díky této aktivitě jsem v dětech probudila kreativitu a také fantazii, protože si děti mohly samy kombinovat různé variace barev na části obrázku. Díky takovéto lekci se děti učily trpělivosti a soustředění, což je důležité do dalších vzdělávacích směrů.
Závěr:
Na konci hodiny měly děti možnost sdělit své dojmy a zhodnotit své obrázky. Z hodiny byly děti nadšené a jejich obrázky se jim velice líbily.
Zpětná vazba od kantorů:
Paní učitelky by rády uvítaly další projekty, protože se jim takové nové aktivity zamlouvají.