Program jednání:
P1 - MŠ a ZŠ se budou účastnit aktivit na podporu a rozvoj čtenářské pregramotnosti a gramotnosti a kulturního povědomí dětí a žáků, příp. je samy realizovat.
P2 - MŠ a ZŠ budou aktivně rozvíjet čtenářskou pregramotnost a gramotnost a kulturní povědomí dětí a žáků spoluprací mezi sebou a s knihovnami, muzei a dalšími institucemi a organizacemi.
P3 - Pedagogové MŠ a ZŠ budou dále vzdělávání v oblasti podpory a rozvoje čtenářské pregramotnosti a gramotnosti a kulturního povědomí dětí a žáků a zkušenosti, postupy a dobré praxe budou sdílet mezi sebou na setkáních pracovních skupin či jiných platformách.
P4 - MŠ a ZŠ v území budou vytvářet podnětné prostory / prostředí a vybavovat se literaturou a dalšími materiály a pomůckami pro podporu a rozvoj čtenářské pregramotnosti a gramotnosti a kulturního povědomí dětí a žáků v území.
Dále v rámci projektové části informoval o nutnosti vytvoření akčního plánu pro roky 20-24-2025 a vyzval členy k zasílání podnětů a aktivit, které by tvořily obsah tohoto akčního plánu.
Některé doporučené např. na Gamebook od autorky Renaty Šindelářové – Zpět o sto let na výlet, Kdo zachrání planetu?, Ztraceni v rudolfínské Praze, Tajemství pokladu svatého Václava.
Tereza Říčanová – Kráva
David Dolenský – Rufus Zálesák
Petr Stárek – Igelitka Jitka a petka Bětka
Jakub Vágner – Na stopě gigantům
Sdílení doporučených knih bylo inspirativní a nabídlo nové nápady pro další aktivity v oblasti čtenářské gramotnosti a kulturního povědomí.
4) V rámci bodu diskuze byla projednávání další témata:
- sdílená pozice v území v navazujícím projektu
- autobusy na školní akce zdarma
- spolupráce s muzei
- konec projektu SYPO
- dílny tvůrčího psaní
Setkání skupiny bylo úspěšné a přineslo mnoho nových myšlenek pro rozvoj čtenářské gramotnosti a kulturního povědomí. Příští setkání se uskuteční po dohodě se všemi členy.
Zapsala: Anna Meniecová