Porozumění krizovým situacím: Seminář uvádí účastníky do problematiky krizové intervence.
Vhodné komunikační prostředky: Cílem je vybavit pracovníky účinnými komunikačními nástroji, které pomohou klientovi v akutní psychické krizi.
Praktický nácvik: Důležitou součástí semináře je nácvik modelových situací. To pomáhá účastníkům osvojit si a zautomatizovat základy krizové intervence v praxi.
Poskytování efektivní krizové intervence a empatické komunikace těmto jedincům pomáhá:
Stabilizovat jejich stav: Zmírňuje utrpení a pomáhá jim zvládnout akutní emoce.
Zabránit dalšímu zhoršení situace: Předchází hlubším problémům, které by vedly k větší izolaci nebo ztrátě schopnosti fungovat.
Podpořit jejich znovuzapojení: Pomáhá jim najít cestu zpět do běžného života.
Odstranit bariéry: Psychická krize může být obrovskou bariérou k participaci. Kvalitní podpora pomáhá tyto bariéry překonávat.
Krizová intervence tak představuje klíčovou součást inkluzivního přístupu, která zajišťuje, že i lidé v nejtěžších chvílích obdrží potřebnou podporu, aby nebyli diskriminovaný a mohli nadále žít plnohodnotný život.
Cílem semináře je poskytnout účastníkům vhodné komunikační prostředky v krizové situaci s cílem pomoci klientovi či žákovi v akutní psychické krizi.