Teoretická část:
V úvodu hodiny jsem se dětem snažila přiblížit, co je to matematika a čím se zabývá. Co jsme všechno schopni díky matematice vynalézat, že veškerá hra s čísly je matematika a také, že pod pojem matematika se řadí také geometrie, což jsem dětem vysvětlila na různých geometrických útvarech.
Praktická část:
V praktické části hodiny jsme začaly hrou s čísly, která začala tím, že jsem dětem ukazovala čísla (prozatím 1-25) a děti odpovídaly, jaké číslo jsem zrovna ukazovala. To samé jsme prováděly s geometrickým útvary (trojúhelník, čtverec, kruh ….). Dále jsem dětem rozdala tabuli s čísly, na které děti ukazovaly čísla podle toho, kolikrát uslyšeli tlesknutí. Podobně to bylo i s geometrickými předměty, kdy si děti vybraly útvar, který musely sebrat, přejít přes cestu, kterou jsem vytvořila a vložit na správné místo. Hodina pokračovala další hrou, kterou jsem nazvala „robot“, kdy děti skládaly geometrické útvary do vytvořeného obrázku, který se taky skládal z geometrických útvarů. Při dalším úkolu jsem dětem na zem položila kruh s čísly a pustila jsem muziku. V kruhu byly balónky a papíry s čísly. Záměr byl takový, že jsem dětem pustila písničku a děti chodili kolem kruhu. Při zastavení písničky se děti musely zastavit u některého z čísel a podle tohoto čísla vzít stejný počet balónků z kruhu. Při závěrečné hře jsem dětem rozdala omalovánky, který obsahovaly čísla a k danému číslu byla přiřazena barva. Dle toho musely děti omalovánky vybarvit.
Závěr:
V závěru hodiny jsem dětem dala prostor k tomu, aby celý tento projekt zhodnotily. Dětem se tyto hry velice líbily.
Zpětná vazba od kantorů:
Paní učitelky byly velice překvapené, jak jsem měla tento projekt připravený a jak to děti bavilo. Určitě by chtěly podobné projekty znovu realizovat.