Teoretická část:
Na začátku hodiny jsem dětem položila otázku, jaké nářadí znají. Díky tomu jsme se dostali k tomu, že se nářadí může dělit na vnitřní a venkovní. Poté jsem z kufru tahala různé typy nářadí jako jsou pila, kladivo, šroubovák, kleště a děti mi říkaly názvy.
Praktická část:
V úvodu jsem s dětmi prošla bezpečnost při používání nářadí. Děti jsem rozdělila do skupin a tak si každá skupina vyzkoušela vše, co jsem pro ně měla připravené. Děti si vyzkoušely práci se šroubovákem, kdy vyšroubovaly šroubek, který hned po tom zašroubovaly zpátky. Dále si děti vyzkoušely práci s kladívkem, kdy nejprve rozbíjeli oříšky na dřevěném podkladu, poté zatloukávaly hřebíčky, které si následně vyzkoušely vytáhnout ven různými kleštěmi. Ke konci hodiny vylamovaly zvířátka ze dřeva („vylamovačky“), které si potom zbrousily smirgl papírem. Po slepení jim výtvor zůstal na památku.
Závěr:
Na závěr mohly děti zhodnotit, jak jsem jim tento projekt líbil. Děti byly z hodiny nadšené a práce s nářadím je velice bavila.
Zpětná vazba od kantorů:
Paní učitelky byly velmi překvapeni, jak to děti bavilo a hodinu označily jako velice dobrou zkušenost a rády by uvítaly další projekty.