Zápis z 17.4.2024 od 8:00 do 9:00 hod
Dnešní ráno zpříjemnila žákům druhého ročníku základní školy v Perštejně návštěva spisovatelky paní Lenky Samcové, která si připravila interaktivní příběh netradiční gamebookové knihy s názvem “Nový kamarád”.
V úvodu setkání se autorka představila žákům a představila jim svou osobní knihu. Žáci byli seznámeni s tím, co je to gamebook a jak se mohou zapojit svými názory do příběhu knihy.
Paní Samcová předem kontaktovala třídní paní učitelku, aby získala klíčové
informace o žácích, kteří v knize sehrají hlavní role.(např. jméno, příjmení hlavní postavy a jeho nejlepšího kamaráda, město, narozeniny, oblíbený školní předmět, oblíbenou hračku nebo věc, oblíbenou aktivitu atd..) Během autorského čtení si děti poslechly příběh o svých spolužácích, kteří byli hlavními postavami a měly možnost rozhodovat, jak se děj bude dále vyvíjet. Knihu viděli žáci nejen v tištěné podobě, ale text i ilustrace sledovali v elektronické verzi na plátně.
Na závěr setkání měli žáci prostor pro otázky týkající se příběhu a spisovatelské či ilustrátorské činnosti. Prohlédli si také další tvorbu spisovatelky. Paní učitelce byla předána elektronická verze knihy k dalšímu využití v hodinách literatury.
Všem účastníkům předčítání autorky přineslo zábavu a napětí s možnostmi ovlivnit vývoj příběhu. Paní učitelka ocenila program za přínos při rozvíjení čtenářských dovedností a možnost další práce s příběhem ve školních hodinách a také inspiraci jak si vytvořit se třídou svůj vlastní napínavý příběh. Také byla nadšená, jak příběh děti zaujal a dokázaly celou hodinu poslouchat.
Zápis z 17.4.2024 od 9:00 do 10:00 hod
Dnešní ráno oživila atmosféru žákům třetího ročníku základní školy v Perštejně návštěva spisovatelky paní Lenky Samcové, která si pro mě připravila interaktivní příběh gamebookové knihy s názvem “Nový kamarád”.
V úvodu setkání se autorka představila žákům a představila jim svou osobní knihu. Žáci byli seznámeni s tím, co je to gamebook a jak se mohou zapojit svými názory do příběhu knihy.
Paní Samcová předem kontaktovala třídní paní učitelku, aby získala klíčové
informace o žácích, kteří v knize sehrají hlavní role.(např. jméno, příjmení hlavní postavy a jeho nejlepšího kamaráda, město, narozeniny, oblíbený školní předmět, oblíbenou hračku nebo věc, oblíbenou aktivitu atd..) Během autorského čtení si děti poslechly příběh o svých spolužácích, kteří byli hlavními postavami a měly možnost rozhodovat, jak se děj bude dále vyvíjet. Knihu viděli žáci nejen v tištěné podobě, ale text i ilustrace sledovali v elektronické verzi na plátně.
Na závěr setkání měli žáci prostor pro otázky týkající se příběhu a spisovatelské či ilustrátorské činnosti. Paní učitelce byla předána elektronická verze knihy k dalšímu využití v hodinách literatury.
Všem účastníkům předčítání autorky přineslo zábavu a napětí s možnostmi ovlivnit vývoj příběhu. Paní učitelka ocenila program za přínos při rozvíjení čtenářských dovedností a možnost další práce s příběhem ve školních hodinách.