Kolektiv žáků školy (výběr žáků napříč ročníky) se společně s pedagogy rozhodli vycestovat do nedalekých Karlových Varů a spojit tak turistiku s poznatky. Cílem bylo objevovat prameny, kterými se nám blízké město honosí a které jsou nedílnou součástí vzdělávání v rámci předmětů matematika, fyzika, zeměpis a přírodopis. Krom turistiky, kterou si v poslední době žáci oblíbili, měli možnost spatřit a využít místní lanovku na vyhlídku Diana, kde se nachází Papilonia – motýlí dům, který se stal třešničkou na dortu.
Protože rádi spojujeme příjemné s užitečným, cestovali jsme společně vlakem. Naši žáci dostali za úkol stát se malými cestovateli a naplánovat nejvhodnější trasu k Dianě, a to rovnou přes kolonádu! Nebylo to ale jen tak ledajaké plánování. Museli si představit, že mají k dispozici jízdní řády autobusů a mapu města. Tímto úkolem si žáci procvičili nejen práci s daty (jízdní řády, mapa), časovou posloupnost, ale i orientaci v prostoru a odhad vzdálenosti.
Kolejová lanovka žáky velmi překvapila v vznikl tak nápad, v příštím roce udělat projektový den a zaměřit se na lanovky a společně vytvořit některý z modelů.
Papilonia byla pro žáky velkým překvapením a pohlazením na duši. Paradoxně jsme zjistili, že nám blízké město více než dvě třetin žáků v minulosti nenavštívili a poprvé tak měli možnost vidět nejen vřídla, ale i motýlí dům.
Žáci si vytvořili představu o prvcích, které toto město charakterizují ( prameny, vřídla, kolonáda, filmový festival, Jan Becher, Karlovarské oplatky, zubačka – kolejová lanovka, Papilonia, Diana, PUP …).
Kombinace vlakové a pěší dopravy se dětem líbila. Sladkou odměnou nám byly známé karlovarské oplatky a spousta zážitků.
Díky tomuto výjezdu byly naplněny výstupy z RVP a ŠVP, což jako pedagogové hodnotíme přínosně.
Dalším pozitivem tohoto výjezdu byla možnost začlenění žáků ze sociálně znevýhodněných rodin.