Teoretická část:
V úvodní části žáci sdělili své znalosti o nářadí, jeho názvech a využití. Získaly poznatky o truhlářství, dřevě – kde se bere a co z něj lze vyrobit.
Praktická část:
V praktické části si žáci vyzkoušeli práci s konkrétním nářadím. Žáci byli rozděleni do skupin, ve kterých pracovali na daném stanovišti s nářadím. Museli v rámci skupiny spolupracovat a být ohleduplní k ostatním. Bezpečné zacházení s nářadím bylo prioritou.
Žáci si zkusili kladivem rozbít ořechy, potom kladivem zatlouci hřebík do dřeva a následně vytáhnout kleštěmi. Další stanoviště obnášelo šroubování šroubků a matic různých velikostí, potom následovalo šroubování šroubů z prkénka a zpětné našroubování. Na závěr si žáci sestavili a slepili dřevěný výrobek. Celá praktická část byla zaměřena na rozvoj jemné motoriky, soustředění, pozornosti a obratnosti.
Žáci si osvojili novou činnost, která pro většinu z nich byla neznámá a získali nové dovednosti.
Zpětná vazba:
Paní učitelka byla spokojená, se zařazením nářadí do polytechnického vzdělávání.