Vzdělávání na Kadaňsku

Informační portál projektu MAP ORP Kadaň

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Článek: Univerzita dětského věku pokračuje lekcemi pro předškolní děti a žáky ZŠ v Kadani

14.11.2024:
V rámci projektu MAP4 ORP Kadaň a ve spolupráci s 3. ZŠ Kadaň, Chomutovská 1683, probíhají pravidelné měsíční lekce v cyklu Univerzity dětského věku. Tyto lekce podporují rozvoj zvídavosti a talentu u předškolních dětí v programu Univerzity MŠ a mladších žáků. Univerzitu ZŠ navštěvující nadaní žáci od 5. – 9. ročníku, kde jsou pro ně připraveny speciální lekce, které probíhají vždy první středy a čtvrtky v měsíci. Ve školním roce 2024/2025 již proběhly dvě inspirativní lekce, které nabídly dětem nové znalosti a zážitky.

 

V říjnu a listopadu se v rámci Univerzity dětského věku konaly dvě zajímavé lekce, které přispěly k rozvoji přírodovědného a historického poznání u předškolních dětí a žáků základních škol.

Pro předškoláky: 

První lekce s názvem „Barvy listů“ se konala 3. října a byla zaměřena na badatelské aktivity, které dětem pomohly objasnit  tajemství barev v listech. Pomocí jednoduché chromatografie objevovaly různá barviva v listech a zkoumaly fluorescenční vlastnosti chlorofylu. Tato praktická lekce podpořila zvědavost dětí, jejich motoriku a týmovou spolupráci.

Druhá lekce, „Čajová laboratoř“ proběhla 7. listopadu a děti si při ní vyzkoušely přípravu čajových směsí. Zkoumaly, jak teplota vody ovlivní přípravu čaje, a jak se bylinky ve vodě chovají. Lekce rozvíjela jejich smyslové vnímání, kreativitu a týmovou spolupráci, přičemž děti hledaly odpovědi na vlastní otázky, například „Můžeme připravit čaj ve studené vodě?“

Pro žáky ZŠ: 

V říjnu proběhla lekce „Češtinářské hrátky“ , kde žáci procvičovali pravopis a slovní zásobu prostřednictvím šifrovacích her a týmové spolupráce.

Listopadová lekce „Expedice Egypt“ děti přenesla do starověkého Egypta, kde se naučily používat Morseovu abecedu, orientovat se na mapě a číst hieroglyfy. Tvořily také modely sarkofágů a mumií, čímž rozvíjely manuální zručnost a týmovou spolupráci.

Obě lekce podpořily nejen rozvoj vědomostí, ale i schopnost dětí spolupracovat s ostatními vrstevníky z jiných kadaňských škol. U dětí byla znát radost z objevování nových témat.

Galerie :

Článek vyšel : 14.11.2024, počet zobrazení : 17 (17 tento měsíc)