Vzdělávání na Kadaňsku

Informační portál projektu MAP ORP Kadaň

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis z PS MoDiFo 14.11.2024

28.11.2024:
Jednání Pracovní skupiny pro podporu moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí se uskutečnilo dne 14. 11. 2024 od 15:15 hodin v prostorách Základní školy Kadaň, Chomutovská 1683, 432 01 Kadaň

 

Program jednání:
1. Zahájení, úvodní slovo
2. Aktualizace specifických cílů
3. Vytvoření seznamu místních lídrů
4. Různé, diskuse

Průběh jednání pracovní skupiny:
Ad. 1 Nová koordinátorka plánování zahájila jednání pracovní skupiny.
Zároveň se představila a informovala členy o změnách v pracovních
skupinách. Členové informováni, že již na tuto pracovní skupinu jim byl
zasílán odkaz s možností online připojení. Konstatováno, že aktuálně se nikdo
nepřipojil. Dále členům sděleno, že členství v pracovních skupinách je stále
otevřené a noví členové jsou vítáni.
Členové seznámeni s programem jednání.

Ad. 2 Členové pracovní skupiny informováni, že s největší pravděpodobností
bude schváleno pokračování projektu MAP konkr. MAP5. Z toho důvodu je
zapotřebí klást větší důraz na aktualizaci specifických cílů v rámci
strategického rámce.
Probrány jednotlivé SC.
Matematická a digitální gramotnost
5.1 – Do roku 2028 budou základní školy využívat výukové materiály a
pomůcky pro rozvoj matematické a digitální gramotnosti a zkušenosti a
poznatky z jejich využívání dále sdílet na PS a ve svých školách.
- Členové pracovní skupiny sdělují, že navrhují tento SC vyhodit, jelikož
sdílení informace v rámci spolupráce škol.
5.2 - Do roku 2028 mají školy dostatečné technické zázemí pro kvalitní rozvoj
matematické a digitální gramotnosti
- Ponechání SC bez návrhů na změnu.
6.1 – Do roku 2028 zrealizují ZŠ min. 4 akce, ve kterých se propojí
matematické/digitální kompetence s dalšími předměty a zkušenosti a
poznatky z realizace z těchto akcí dále sdílet na PS a ve svých školách.
- Členové informováni, že dle dostupných informací nebudou v rámci
projektu MAP5 realizovány pracovní skupiny. Na základě těchto
informací navrhují členové PS tento SC vymazat.
7.1 – Do roku 2028 absolvují učitelé informatiky min. 4 aktivity vzdělávání ve
svých oborech a nových metodách výuky, skrze DVPP, workshopy, semináře
a zkušenosti a poznatky z realizace z těchto akcí dále sdílet na PS a ve svých
školách.
- Členové se shodují, že z toho SC navrhují vyhodit část, týkající se
sdílení na PS.
7.2 – Do roku 2028 absolvují učitelé min. 4 vzájemné hospitace / náslechy
v hodinách matematiky / ICT.
- Členové PS navrhují vyhodit stanovený počet. SC ponechat bez uvedení
stanoveného počtu.
7.3 – Do roku 2028 vyučující matematiky a informatiky sdílejí osvědčené
postupy, informace, zkušenosti a dobré praxe na předmětových komisích
nebo jiných platformách (PS MAP).
- Členové navrhují odstranění tohoto SC s tím, že informace sdílejí při
svých setkávání. K tomuto SC není zapotřebí schůzky různých
platforem MAP.
8.1 – Do roku 2028 budou školy disponovat moderně vybavenými učebnami
pro polytechnické vzdělávání (laboratoře, dílny, venkovní prostory pro
polytechnické vzdělávání).
- Ponechání SC bez návrhů na změnu.
8.2 – Do roku 2028 budou školy disponovat kvalitními pomůckami,
výukovými materiály, nástroji a dalším vybavením, včetně různého materiálu,
apod.
- Členové navrhují ponechání SC bez návrhů na změnu.
Čtenářská gramotnost a kulturní povědomí
12.1 - Do roku 2028 se MŠ a ZŠ v území budou účastnit min. 6 aktivit na
podporu a rozvoj čtenářské pregramotnosti a gramotnosti a kulturního
povědomí dětí a žáků (knižních veletrhů, výstav a literárních soutěží).
- Členové navrhují ponechání tohoto SC beze změn.
13.1 - Do roku 2028 budou v rámci spolupráce MŠ a ZŠ realizovány min. 4
akce na podporu čtenářské gramotnosti a kulturního povědomí.
- Členové PS navrhují tento SC upravit a to v části počtu realizovaných
akcí na min. 2.
13.2 - Do roku 2028 bude v rámci spolupráce MŠ a ZŠ s knihovnami, muzei
a dalšími institucemi realizováno min. 1 akce ročně na podporu čtenářské
gramotnosti a kulturního povědomí.
- Členové navrhují ponechání tohoto SC beze změn.
13.3 - Do roku 2028 budou v rámci spolupráce MŠ a ZŠ s knihovnami
vytvořeny a nakoupeny sady knih pro sdílené využívání v území.
- Členové navrhují ponechání tohoto SC beze změn.
14.1 - Do roku 2028 budou pedagogové pravidelně sdílet své zkušenosti,
materiály a dobré praxe z absolvovaného vzdělávání na PS či jiné platformě.
- Členové navrhují odstranění tohoto SC.
15.1 - Do roku 2028 budou v MŠ a ZŠ v území vytvořeny prostory pro
podporu a rozvoj čtenářské pregramotnosti a gramotnosti a kulturního
povědomí dětí a žáků (čtenářské koutky, školní knihovny).
- Členové navrhují ponechání tohoto SC beze změn.
15.2 - Do roku 2028 budou MŠ a ZŠ v území nakupovat knihy a další
materiály pro podporu a rozvoj čtenářské pregramotnosti a gramotnosti a
kulturního povědomí dětí a žáků (dovybavování školních knihoven, vytváření
regionálních oddělní šk. Knihoven apod.)
- Členové navrhují ponechání tohoto SC beze změn.

Ad. 3 Členové seznámeni s povinnými výstupy v rámci projektu. Vysvětlen
institut místního lídra.
Členové navrhují zařadit do seznamu místních lídrů:
- Mgr. Martin Zárybnický

Ad. 4 V rámci bodu programu Různé se členové dotazují na aktuální stav
týkající se exkurzí. Koordinátorka plánování sděluje, že exkurze se budou
opět realizovat po novém roce. Členové sděluji, že své požadavky vkládali do
vytvořeného online registračního formuláře jménem „srazovník“.
Členové PS dále navrhují, aby soubor knih, který MAP nabízí v rámci
pomůcek byl navýšen z 10ti kusů na 15 kusů. Sdělují, že počet 10ti kusů je
nedostatečný, jelikož nevyjde ani na 1 kus do lavice.
Členové dále informováni, že v Kadani vznikla nová poradna Harmonie.
https://www.poradnaharmonie.cz/. Specializovaným centrem pro
poradenství a terapii dětí, dospívajících a dospělých. Poskytujeme
psychologické, terapeutické, diagnostické a reedukační služby. Kontakt na
poradnu včetně základních informací byl zároveň vložen do nově vzniklého
katalogu sociálních služeb, který je zveřejněn na webových stránkách organizace. https://www.vladar.cz/prehled-socialnich-sluzeb-poraden-v-
uzemi-mas-vladar-a-nejblizsim-okoli-vypis-clanek-822.html

Koordinátorka plánování předává členům PS informace o chystaných akcích:
- 25.11.2024 od 10:00 hod na 1. ZŠ v Kadani, adr. Školní 1479, 432 01
Kadaň bude realizována akce od org. SO-FA, která se zaměřuje na práci
s traumatizovaným dítětem. Výstupem z této akce budou dotazníky
s nabízenými semináři od této organizace s tím, že na základě těchto
dotazníků bude jedno z témat hrazeno projektu MAP.
- 27.11.2024 od 14:00 hod. v Komunitním centru v Kadani, Husova
1667, Kadaň bude seminář od psychologa p. PhDr. Sávy Arabadžieva
na téma „Supervize pro pedagogy“.
- Na přelomu ledna / února bude realizován zážitkový kurz první pomoci
se zaměřením na první pomoc poskytnutí dítěti. Bližší informace o
plánované akci bude zaslán v rámci pozvánky.
Členové PS sdělují, že nemají žádné informace o těchto plánovaných akcích.
Z tohoto důvodu žádají, zda by bylo možné, aby byli o plánovaných akcích
informováni.
Členové dále informováni, že nově bude na každé pracovní skupině dohodnut
termín další pracovní skupiny, aby tak byl dostatek času na zajištění
vhodného hosta, případně semináře, který by na pracovní skupinu navazoval.
S tímto zároveň byli členové vyzváni k podávání návrhů témat příp. lektorů o
které by měli zájem.
V závěru byli členové seznámeni s informací o nákupu nových pomůcek, které
byly pořízeny v rámci projektu MAP4. Dále připomenuta možnost jejich
zapůjčování včetně pomůcek pořízených z dřívějších projektů. Členové
zároveň informováni, že paní Meniecová, která měla pomůcky a exkurze na
starost je dlouhodobě nemocná a k 31.12.2024 v organizaci MAS Vladař
končí. Z tohoto důvodu je zapotřebí, aby v případě potřeby se zájemci obraceli
na koordinátorku plánování Mgr. Kendereš.

https://www.vzdelavani-zatecko.cz/pomucky-ms-a-zs-vypis-clanek-
1167.html

Termín další PS MoDiFo domluven na 20.2.2025 od 16:00 hod. v Městské
knihovně v Kadani.

Setkání proběhlo v přátelské atmosféře a lze jej hodnotit jako podnětné a
přínosné.

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 28.11.2024, počet zobrazení : 41 (41 tento měsíc)