Teoretická část:
Na začátku hodiny jsem se dětí ptala, jestli mají hry a s čím si rády hrají. Poté jsem se ptala, jestli mají rádi stavebnice a zda rádi skládají a jaké stavebnice/skládačky znají. Poté jsem jim představila stavebnici „Merkur“ a společně jsme si ukazovali, jak se stavebnice staví, jak se utahují šroubky, matičky atd.
Praktická část:
V praktické části hodiny jsem dětem ukázala krabičky a představila, jaká zvířátka mají na výběr. Poté jsem opět rozdělila do dvojic a každá dvojice si vybrala jednu krabici se stavebnicí. Děti se střídaly a skládaly dohromady zvířátka, jako je pavouk, beruška, dinosaurus, moucha a tak dále.
Stavebnice „Merkur“ je trošku složitější stavebnice, která je železná, takže děti montovaly matičky a tak dále. Děti se tím učily trpělivosti a zručnosti, ale také týmové práci, protože děti spolu musely spolupracovat. Jedno dítě z dvojice třeba četlo plánek a připravovalo materiál a druhý dítě „kompletovalo“ a poté se vystřídaly.
Závěr:
V závěru hodiny jsem dětem dala prostor k tomu, aby celý tento projekt zhodnotily. Dětem se tyto hry velice líbily.
Zpětná vazba od kantorů:
Paní učitelky byly velice překvapené, jak jsem měla tento projekt připravený a jak to děti bavilo. Jsou otevřené dalším lekcím.