Program jednání:
1. Zahájení, úvodní slovo – představení RT týmu a projektu MAP4 jeho cílů a
úkolů PS
2. Aktualizace členů PS
3. Implementace (aktivity, spolupráce, lektoři, pomůcky)
4. Sdílení dobré praxe a zkušeností
5. Různé, diskuse
Průběh jednání pracovní skupiny:
Ad. 1 Na začátku setkání Mgr. Zárybnický všechny přítomné přivítal na pracovní skupině a seznámil je s programem jednání. Následně Mgr. Zárybnický představil cíle projektu MAP4 a jeho vazby na aktivity pracovní skupiny (PS).
V rámci tohoto bodu bylo projednáno i téma případné aktualizace vize, strategických cílů a dalších témat v oblasti polytechnického vzdělávání.
Závěrem této diskuse je, že v současné době se není třeba tyto části textové části SR MAP aktualizovat. Prioritou ale zůstává potřebnost aktualizovat strategický rámec MAP v oblasti investičních priorit a záměrů i s ohledem na zachování 6měsíčního intervalu aktualizace, který je vhodný i vzhledem k četnosti vyhlašování různých dotačních výzev.
Ad. 2 V tomto bodě programu se reflektovalo současné složení pracovní skupiny a také možnost zapojení nových členů do práce PS. Bylo konstatováno, že současné složení je funkční, ale bylo by žádoucí, aby se
jednání účastnilo více jejích členů. Účastníci byli také vyzváni, aby do skupiny případně přizvali další členy, kteří by pro její fungování mohli být přínosem.
Ad. 3 V rámci tohoto tématu připomenul Mgr. Zárybnický, že součástí projektu MAP4 je i implementační část reflektující SR a akční plány MAP a vyzval je k vyplnění krátkého dotazníku za měřeného právě na jejich
doporučení a představy pro oblast polytechnického vzdělávání. Také je vyzval k součinnosti při sdílení zkušeností s lektory školení v této oblasti a využívání stávajících, příp. doporučování nových pomůcek do výuky. V neposlední řadě bylo diskutováno téma hledání potenciálních lektorů do škol z řad místních
řemeslníků a dalších profesích spadajících do polytechnické oblasti. Takoví lektoři by totiž byli přínosní hned dvojnásobně – jednak jako odborníci ve svém oboru – praktici, jednak by se jejich zapojením angažoval i prvek regionality, což je pro rozvoj území žádoucí.
Ad. 4 V rámci sdílení se diskutovalo mimo jiného např. aktuální aktivity v rámci výuky vhodné pro sdílení, nápady a doporučení apod. Aktivita sdílení byla jako vždy přínosná a užitečná.
Ad. 5 V rámci závěrečného bloku byly shrnuty hlavní body z jednání a poděkováno všem účastníkům za jejich aktivní účast. Nic dalšího již nebylo třeba řešit, protože vše podstatné se prodiskutovalo již v rámci předchozích bodů programu.
Setkání proběhlo v přátelské atmosféře a lze jej hodnotit jako podnětné a přínosné.