Program jednání:
1. Zahájení, úvodní slovo – představení RT týmu a projektu MAP4 jeho cílů a úkolů PS
2. Aktualizace členů PS
3. Implementace (aktivity, spolupráce, lektoři, pomůcky)
4. Sdílení dobré praxe a zkušeností
5. Různé, diskuse
Průběh jednání pracovní skupiny:
Ad. 1 Na začátku setkání Mgr. Zárybnický všechny přítomné přivítal na pracovní skupině a seznámil je s programem jednání. Následně Mgr. Zárybnický představil cíle projektu MAP4 a jeho vazby na aktivity pracovní skupiny (PS).
V rámci tohoto bodu bylo projednáno i téma případné aktualizace vize, strategických cílů a dalších témat v oblasti čtenářské gramotnosti a kulturního povědomí. Závěrem této diskuse je, že v současné době se není
třeba tyto části textové části SR MAP aktualizovat. Prioritou ale zůstává potřebnost aktualizovat strategický rámec MAP v oblasti investičních priorit a záměrů i s ohledem na zachování 6měsíčního intervalu aktualizace, který je vhodný i vzhledem k četnosti vyhlašování různých dotačních výzev.
Ad. 2 V tomto bodě programu se reflektovalo současné složení pracovní skupiny a také možnost zapojení nových členů do práce PS. Bylo konstatováno, že by bylo žádoucí, aby se jednání účastnilo více učitelů.
Účastníci byli vyzváni, aby do skupiny případně přizvali další členy, kteří by pro její fungování mohli být přínosem.
Ad. 3 V rámci tohoto tématu připomenul Mgr. Zárybnický, že součástí projektu MAP4 je i implementační část reflektující SR a akční plány MAP a vyzval je k vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného právě na jejich
doporučení a představy pro oblast Předškolního vzdělávání. Také je vyzval k součinnosti při sdílení zkušeností s lektory školení v této oblasti a využívání stávajících, příp. doporučování nových pomůcek do výuky. V této souvislosti doporučovala paní Zelenková jednu konkrétní lektorku a v následné diskusi
se k ní připojily i další členky PS. Paní Zelenková zašle podrobnější informace RT MAP a paní Meniecová zjistí, zda jaké jsou možnosti realizace tohoto vzdělávání v území.
Ad. 4 V rámci aktivity sdílení probíhala diskuze nad různorodými tématy.
Kolegyně z PPP informovala o problematice odkladů školní docházky, diskutovalo se aktuálně velice ožehavé téma financování nepedagogů a jídelen a výhledy školství do budoucna vůbec, otevření nové služby v Hradci u Kadaně a další.
Ad. 5 V rámci závěrečného bloku byly shrnuty hlavní body z jednání a poděkování všem účastníkům za jejich aktivní účast.
Setkání proběhlo v přátelské atmosféře a lze jej hodnotit jako podnětné a přínosné.