Teoretická část:
Na začátku hodiny jsem dětem vysvětlovala, čím se zabývá matematika. Snažila jsem se dětem rozvinout obzor toho, že veškerá hra s čísly je matematika, že různé tvary jsou geometrie (geometrické útvary), čímž děti získaly širší pojem, co se učí na školách a co je čeká ve školních lavicích.
Praktická část:
V této části hodiny jsem dětem na začátku ukazovala čísla a děti mi odpovídaly jaké čísla ukazuji. To samé jsem provedla s různými útvary, jakým je třeba trojúhelník, čtverec, obdélník a kruh. Pro začátek jsem si připravila čísla od 1-20. Dále děti musely poslouchat, kolikrát jsem zatleskala a děti musely daný počet tlesknutí ukázat plastovým kelímkem na mnou vyrobené tabuli s čísly. To samé pokračovalo hrou s geometrickými útvary, kdy si děti musely vybrat daný útvar, např. kruh, který musely sebrat, přejít po vytvořené cestě s daným útvarem a ten vložit na správné místo. Další hra tzv. robot, kdy děti skládaly geometrické útvary do vytvořeného obrázku (robota), který se taktéž skládal z geometrických útvarů. Předposlední hra byla taková, že jsem na zem položila velký kruh, ve kterém byly balónky a okolo kruhu papíry s čísly. Dětem jsem pustila písničku a ty měly za úkol chodit kolem kruhu a když se hudba zastavila, tak se děti musely zastavit na papíru s číslem a dle toho čísla musely z kruhu vzít daný počet balónku a vložit je na papír. Poslední hra byla oddechová, kdy děti dostaly omalovánky s čísly, která musely vybarvit správnou barvou, které jednotlivá čísla označovala.
Závěr:
V závěru hodiny jsem dětem dala prostor k tomu, aby celý tento projekt zhodnotily. Dětem se tyto hry velice líbily.
Zpětná vazba od kantorů:
Paní učitelky byly velice překvapené, jak jsem měla tento projekt připravený a jak to děti bavilo. Dokonce chtěly napsat pozitivní recenzi na mé hodiny a určitě by chtěly podobné projekty znovu realizovat.