Teoretická část:
Děti jmenovaly zvířata a hudební nástroje. Lektorka ukázala spojení obojího dohromady, tedy dřevěná zvířata, na která se dá hrát.
Praktická část:
V praktické části zahrála lektorka dětem hru na dané nástroje formou krátké básně spojené hrou na nástroj, čímž děti poznaly, jak se nástroje používají.
Následně si každé dítě vybralo nástroj a zkusilo si na něj zahrát. Děti potom hrály jednotlivě na dané zvíře, pokud se objevilo v pohádce. Dále bylo rytmické cvičení s vytleskáváním a následovalo rytmické cvičení s nástroji. Děti se musely po celou dobu soustředit. Zapojily hmat, sluch, jemnou motoriku a dech.
Zjistily, že do hudby se dají zařadit i jiné zvuky, než doposud slyšely. Dětem se lekce velice líbila.
Zpětná vazba:
Od dětí i od paní učitelek byl pozitivní ohlas.