Teoretická část:
V úvodní části se žáci seznámili s teoretickými informacemi kdo je kdo švadlenka, krejčová, návrhář v praxi. Získali nové poznatky o tom, kdo co dělá a co vše potřebují ke své práci. Dětičky, byl soustředěné a zvídavé. Následně jsme si ukázali a vysvětlili různé pomůcky. Ukázali jsme si jak se měří míry oblečení přímo na žácích. Na závěr si děti lehli a já jsem jim povídala příběh o Švadlence a kouzelném šicím stroji. Tato povídka jim pomohla upevnit si své dosavadní znalosti.
Praktická část:
V praktické části si žáci zahráli na návrháře a pomocí lepidla a látek jsme na papír vytvářeli kravaty, využila jsem toho, že se blíží den otců. Zde si děti osvojili bezpečné používání nůžek. Tato činnost vyžadovala nejen jemnou motoriku a přesnost kterou si díky své práci zlepšili, ale také preciznost při lepení kousků látek. Při této práci děti ukázali svou kreativitu a fantazii, když si sami navrhovali barevné kombinace. Žáci pracovali samostatně, ale společně si půjčovali materiál, tudíž i spolupracovali. Celá tato práce je zároveň učila trpělivosti, soustředění i kreativitě, což jsou dovednosti, které jim budou užitečné i v dalších oblastech vzdělávání.
Na závěr jsem dětem pověděla další povídku. Tady pak měli žáci možnost zhodnotit své výtvory a znovu ukázat svou fantazii a svou kreativitu.
V závěru lze říci, že děti byly z lekce nadšené a aktivně se zapojovaly do všech činností. Svůj zájem a spokojenost projevily velmi upřímně – po skončení za mnou samy přišly, poděkovaly, a jedno z dětí mě zcela spontánně objalo. Následně se přidaly i ostatní a celá třída mě objala hromadně. Bylo to velmi autentické, nečekané a dojemné gesto, které potvrdilo, že je program skutečně zaujal a bavil.
Zpětná vazba:
Všichni byli velmi spokojeni a těší se na další projekty v rámci MAP