Teoretická část:
V úvodní části se žáci seznámili s teoretickými informacemi kdo je kdo švadlenka, krejčová, návrhář v praxi. Získali nové poznatky o tom, kdo co dělá a co vše potřebují ke své práci. Následně jsme si ukázali a vysvětlili různé pomůcky. Ukázali jsme si jak se měří míry na oblečení. Na závěr jsem jim povídala příběh o Švadlence a kouzelném šicím stroji. Tato povídka jim pomohla upevnit si své dosavadní znalosti a vybavit si o čem jsme si povídali.
Praktická část:
V praktické části si žáci zahráli na návrháře a pomocí lepidla a látek jsme na papír vytvářeli různá oblečení – šaty, kravaty, trička, ponožky. Zde si děti osvojili bezpečné používání nůžek. Tato činnost vyžadovala nejen jemnou motoriku a přesnost kterou si díky své práci zlepšili, ale také preciznost při lepení kousků látek. Při této práci děti ukázali svou kreativitu a fantazii, když si sami navrhovali barevné kombinace. Žáci pracovali samostatně, ale společně si půjčovali materiál, tudíž i spolupracovali. Celá tato práce je zároveň učila trpělivosti, soustředění i kreativitě, což jsou dovednosti, které jim budou užitečné i v dalších oblastech vzdělávání.
Na závěr jsme si s dětmi udělaly módní přehlídku s jejich úžasnými výtvory. Tady měli žáci možnost zhodnotit své výtvory a znovu ukázat svou fantazii na “mole“ kde předvedli svou kreativitu. Všichni byli velice spokojeni a podpořili se navzájem. Žáci projevili své nadšení s tím, že by měli zájem si to zopakovat.
Zpětná vazba:
Paní učitelky byli s průběhem lekce velmi spokojeny a těší se na další projekty v rámci MAP.