Průběh programu
Úvodní seznámení a představení netradičních hudebních nástrojů
Nejprve jsem se s dětmi vzájemně přivítala a představila jim soubor hudebních nástrojů, které měly podobu různých zvířátek. Děti si mohly každý nástroj samy osahat, vyzkoušet, jak funguje a jaký zvuk vydává. Vysvětlili jsme si základní principy jejich fungování – co způsobuje zvuk, jak se nástroje rozeznívají a co musí udělat naše ruce, aby vznikla hudba. Aktivita podpořila rozvoj jemné motoriky, soustředění a zvědavosti dětí, jak jednotlivé nástroje „pracují“.
2. Hudební příběh se zapojením dětí
Následovala interaktivní část v podobě hudebního příběhu, který jsem dětem vyprávěla. Děti se staly součástí příběhu tím, že pomocí svých nástrojů reagovaly na určité výskyty postav nebo situací v ději. Každé zvířátko mělo svůj vlastní zvukový motiv. Tímto způsobem si děti procvičily nejen rytmus, ale také schopnost poslouchat, reagovat a spolupracovat v rámci skupiny. Hudba se tak stala prostředkem propojení fantazie a technického uvažování.
Závěr
Děti byly po celou dobu velmi zaujaté a aktivní. Po skončení programu ke mně spontánně přišly a děkovaly
Zpětná vazba:
Paní učitelky byli s průběhem lekce nadmíru spokojeny a těší se na další projekty v rámci MAP.