Během hodiny se žáci naučili základní principy znakové řeči a zjistili, jak mohou komunikovat bez použití verbálního projevu. Zaměřili jsme se na písmo abecedy, což jim umožnilo vyhláskovat své jméno pomocí znaků. Tento úkol pomáhá žákům pochopit, jak znaková řeč funguje a jak mohou být písmena, stejně jako slova, vyjádřena rukama. Kromě toho si žáci zkusili základní otázky a fráze, které se běžně používají v komunikaci, jako „Jak se jmenuješ?“, „Jmenuji se...“, „Dobrý den“, „Nashledanou“ a „Jak se máš?“. Tímto způsobem se seznámili s každodenními interakcemi v britské znakové řeči.
Prohloubení porozumění BSL probíhalo i prostřednictvím využití moderní technologie. Žáci si vyzkoušeli online výzvu na tabletu, která je motivovala k hláskování. Tento interaktivní prvek hodiny žákům pomohl vizualizovat písmena a znaky v kontextu hry, což podpořilo jejich rychlé zapamatování a aplikaci znalostí. Online výzva umožnila žákům opakovaně cvičit a testovat své dovednosti v hláskování v reálném čase, čímž si upevnili paměť a naučili se správně používat znakový jazyk na komunikační úrovni.
Během hodiny žáci také prozkoumaly širší možnosti neverbální komunikace a uvědomili si, jak může být vizuální a gestikulativní komunikace efektivní v každodenním životě. Žáci se naučili, že i bez slov lze sdělit významné informace a vyjádřit své pocity nebo otázky. V rámci cvičení žáci také zkoušeli komunikovat pouze pomocí gestikulace, emocí a výrazu obličeje.
Celá lekce podpořila schopnost žáků porozumět neverbálním signálům, ale také rozvíjet jejich empatii a porozumění lidí, kteří se na znakový jazyk spoléhají. Hodina tak žákům otevřela nové možnosti komunikace, což umožňuje lépe se orientovat v rozmanitých formách mezilidské interakce.