Lekce pro patnáct předškoláků a malých školáků začala v učebně provoněné bylinkami, na stolech kuchařky s recepty na přísady léčivých bylin a vůně rozmanitých čajových směsí probouzela dětskou zvídavost.
Lekce hravou formou dětem přiblížila, jak teplota vody může ovlivnit přípravu čaje a představila jim základní principy, které si mohly samy prakticky vyzkoušet.
Kahan zahříval směs vody, oleje a barviva a malí studentíci pomalu přicházeli na zub tomu, čemu se říká Brownův pohyb
Děti zkoumaly, jak se čajové lístky ve vodě rozpouštějí různě rychle v závislosti na její teplotě, a sledovaly, jak se barvivo v teplé a studené vodě pohybuje jiným způsobem.
Součástí lekce byla i tvorba vlastních čajových směsí z bylin, při níž děti rozvíjely smyslové vnímání a kreativitu. Měly možnost zkoumat, jak se jednotlivé bylinky od sebe liší vůní, barvou a tvarem. Nakonec jsme si všichni odnesli vlastnoručně namíchané čajové směsi. Na maminky, tatínky a babičky jsme samozřejmě také nezapomněli. Pro ně jsme připravili čaj na pohodu, harmonii nebo imunitu.
Lekce dětem přinesla přínosy v několika oblastech. Podněcovala je k přemýšlení a formulování vlastních otázek, například „Můžeme připravit čaj ve studené vodě?“, čímž děti přirozeně rozvíjely své kritické myšlení a hledaly odpovědi na vlastní otázky.
Lekce „Čajová laboratoř“ byla pro děti z mateřských škol přínosným a zábavným zážitkem, který jim může nejen poznat nové věci, ale také poskytuje jejich schopnost pozorování, zkoumání a spolupráce.