Akce proběhla v rámci projektu MAP4 ORP Kadaň ve spolupráci se ZŠ a MŠ Vilémov. Žáci zhlédli program loutkového divadla s názvem Kytice. Tato exkurze byla součástí vzdělávacího programu zaměřeného na podporu literárního povědomí a interpretaci klasických děl české literatury.
Program začínal v 10:00 hodin a nabídl dramatické zpracování vybraných balad z Erbenovy sbírky Kytice. Žáci se předem na představení připravovali v hodinách literatury, kde analyzovali texty jako Polednice, Vodník nebo Svatební košile. Tato příprava jim umožnila lépe pochopit dramatické prvky inscenace a propojit text s jeho jevištní interpretací.
Samotné představení kombinovalo prvky loutkového divadla, pohybového divadla a živé hudby, čímž vtáhlo diváky do atmosféry tajemných a někdy mrazivých balad. Vizuální efekty a originální scénografie zdůrazňovaly hlavní motivy jednotlivých balad, což žákům umožnilo lépe porozumět jejich symbolice a emočnímu náboji.
Po představení proběhla krátká diskuse s herci, během níž měli žáci možnost klást otázky ohledně zpracování jednotlivých scén, práce s loutkami a adaptace literárního díla na divadelní jeviště. Tento interaktivní prvek exkurze žáky velmi zaujal a motivoval k dalšímu zkoumání literatury.
Exkurze byla hodnocena velmi pozitivně jak žáky, tak pedagogy. Dramatické zpracování Kytice pomohlo žákům lépe si představit a procítit literární dílo, které je nedílnou součástí českého kulturního dědictví. Zároveň tato akce přispěla k rozvoji jejich schopnosti analyzovat a interpretovat umělecká díla.
Po návratu do školy proběhla reflexe, při níž žáci ve skupinách diskutovali o svých dojmech a sepisovali krátké eseje o tom, jaké balady je nejvíce oslovily a proč. Tyto texty budou dále využity v hodinách literatury k hlubšímu porozumění Erbenovu dílu.
Celkově byla exkurze vnímána jako velmi přínosná a inspirativní. Podobné aktivity jsou důležitou součástí vzdělávacího procesu, protože propojují teoretické poznatky s praktickými zážitky a podporují kulturní rozvoj žáků.