Hlavní téma vzdělávacího programu bylo zaměřeno na podporu vztahu dětí ke čtení a literatuře a to prostřednictvím zábavné a interaktivní formy.
Děti se na představení velmi těšily, neboť nedávno ve školce poslouchaly příběhy o Maxipsu Fíkovi, které jim čítaly jejich paní učitelky. Tato literární příprava pomohla dětem lépe porozumět ději a propojit známé příběhy s dramatickým zpracováním na jevišti.
Po příjezdu do Divadla rozmanitostí bylo pro děti připraveno loutkové představení, které zábavnou formou oživilo příběhy o nezbedném a dobrosrdečném psu Fíkovi. Scénář se soustředil na klíčové okamžiky příběhu, jako byly Fíkovy komické příhody a jeho přátelství s Ájou. Barevná scéna, pohyblivé loutky a živá hudba děti nadchly a udržely jejich pozornost po celou dobu představení.
Po skončení představení měly děti možnost nahlédnout do zákulisí divadla, kde jim herci ukázali, jak se ovládají loutky a jak se připravují scény. Tento zážitek děti velmi zaujal a vyvolal řadu zvídavých otázek.
Exkurze byla pro děti velkým přínosem. Díky divadelnímu zpracování si nejen prohloubily své povědomí o příbězích Maxipsa Fíka, ale také si vytvořily kladný vztah k divadlu jako formě kulturního zážitku. Interakce s herci a loutkami navíc podpořila jejich kreativitu a fantazii.
Po návratu do mateřské školy děti kreslily obrázky inspirované příběhy Maxipsa Fíka a společně s učitelkami si o představení povídaly. Tato reflexe pomohla upevnit jejich zážitek a prohloubit zapamatování příběhu.
Celkově byla exkurze hodnocena velmi pozitivně, a to jak ze strany dětí, tak pedagogů. Tato akce pro děti přispěla k rozvoji předčtenářské gramotnosti, která obohacuje vzdělávací program mateřské školy.