Teoretická část:
V úvodu si lektorka povídala s dětmi o nářadí, názvy a využití v praxi. Následně děti samy hledaly ve třídě vyrobený nábytek ze dřeva čímž si upevnily představu o tom, co vše lze ze dřeva a pomocí nářadí vyrobit.
Praktická část:
V této části si děti zkusili osobně šroubovat šroubovákem šrouby různých velikostí, zatloukat kladivem hřebík do dřeva a našroubovat matici na šroub všech velikostí od největších po nejmenší. Nakonec si každý sám sešrouboval výrobek a pomaloval fixami. Děti si procvičily jemnou motoriku, soustředěnost i obratnost. Musely dodržovat hygienu práce s nářadím a zadaná pravidla. Při této lekci si děti rozvíjí představivost a koordinaci smyslů. Děti mají možnost vžít se do role dospělého, který pracuje s opravdovým nářadím – většinou tatínek. Pro některé děti je činnost známá, pro jiné zcela nová. Děti si vzájemně pomáhají a spolupracují.
Zpětná vazba:
Projekt Malý kutil má kladné hodnocení mezi učiteli i mezi žáky.