Teoretická část:
V úvodní části se žáci seznámili s teoretickými informacemi o návykových látkách a jejich vlivu na tělo a samotný život. Dozvěděli se o části mozku – mozeček, jakou plní funkci a jehož funkce se vlivem návykové látky narušuje.
Praktická část:
V praktické části si žáci měli možnost vyzkoušet jaké to je být pod vlivem návykové látky pomocí simulačních brýlí. Zkusili si jednoduché činnosti, které se díky zhoršenému zraku, špatné orientaci v prostoru a pocitu omámení staly špatně proveditelné. Žáci si zkusili hod a chytání různě velkých míčků, chůzi v prostoru, chůzi po čáře a chůzi mezi překážkami. Museli dbát větší opatrnosti a být pozorní. Zároveň žáci spolupracovali ve skupině a pomáhali jedinci, který měl na sobě simulační brýle. Hlídali ho před pádem a navigovali směr chůze.
Na závěr proběhla reflexe k simulaci. Žáci mohli sdělit své pocity a názory. Všichni se shodli, že návykové látky jsou nebezpečné pro ně i okolí. Preventivní informace a praktická ukázka byla pro žáky přínosem o povědomí dopadu na chování pod vlivem návykových látek,
Zpětná vazba:
Učitelský sbor byl spokojený, sami si mohli simulaci vyzkoušet, aby mohli s žáky navázat na debatu. Rádi uvítají další nabídku projektů od MAP.